V 30-tych rokoch 20.storočia sa začína písať história tejto populárnej značky, keď poručík amerického leteckého zboru musel vyriešiť problémovú situáciu amerických letcov. Tí sa totiž pri lietaní sťažovali na veľké bolesti hlavy, ktoré im spôsobovali žiariace slnečné lúče. S požiadavkou o vytvorenie slnečných okuliarov sa obrátil na firmu Bausch&Lomb, ktorá vyrobila prvý prototyp okuliarov v roku 1936. Pôvodné okuliare vážili 150 gramov. Mali plastové obruby a zelené minerálne sklá. Tie mali chrániť letcov pred UV žiarením bez toho, aby im obmedzovali výhľad. O rok neskôr však okuliare prešli istými úpravami. Plastové obruby sa zmenili na kovové a dostali dnes už nesmrteľný názov Ray Ban Aviator. V tom istom roku si ich firma nechala aj patentovať.
Kto ich preslávil?
Ak si myslíte, že to má „na svedomí“ nejaká hollywoodska hviezda, mýlite sa. Ray Ban Aviator spopularizoval generál Douglas MacArthur, keď počas 2.svetovej vojny pristál na Filipínach a nechal sa s nimi nafotiť. Okuliare sa tak rýchlo rozšírili aj mimo armádu a ikonický módny doplnok sa stal záležitosťou must have.
Nové modely
Neostalo však iba pri klasických Aviatorkách, v roku 1939 totiž firma prišla s ich novou verziou, ktorú nazvali Outdoorsman. Tieto okuliare boli vytvorené pre ľudí, ktorí sa radi venovali lovu, streľbe, ale aj rybárčeniu. Od pôvodného modelu sa odlišoval inými stránicami a na hornej časti obruby mal pásik. Ten mal zabrániť tomu, aby človeku kvapkal pot do očí.
V roku 1952 bol vytvorený nový tvar okuliarov Ray Ban, známy ako Ray Ban Wayfarer. Tieto plastové okuliare si okamžite získali popularitu aj u mnohých filmových a speváckych celebritách.
Počas disko éry začala značka trochu upadať, a preto sa v 80. rokoch kompetentní rozhodli podpísať zmluvu so spoločnosťou California Company. Štýlové okuliare sa vďaka tomu začali umiestňovať do filmov a televíznych relácií, aby ich popularita znovu vzrástla. Ako sa napokon ukázalo, prinieslo to svoje ovocie. Po uvedení filmu Risky Business (Riskantné podnikanie) v hlavnej úlohe s Tomom Cruisom tržby z predaja vzrástli o takmer 50%. V roku 1986 sa do kín uviedol kultový film Top Gun, kde bol opäť za hlavnú hviezdu Tom Cruise. Spokojní však mohla byť aj výrobcovia značky Ray Ban, pretože aj v tomto prípade sa tržby zvýšili o 40%.
Zmena majiteľa
V roku 1999 sa firma Bausch&Lomb rozhodla predať Ray Ban talianskej spoločnosti Luxottica. V súčasnosti si z ich portfólia môžete zakúpiť nielen modely slnečných okuliarov. Novinkou v značke Ray Ban sú originálne dioptrické sklá Ray Ban s logom a vygravírovanou značkou vhodné takmer do všetkých ponúkaných modelov, tak ako čírych, tak aj slnečných okuliarov. Vaše obľúbené okuliare Ray Ban dnes môžete mať aj s vašimi dioptriami a naplno si tak vychutnávať svoj obľúbený štýl.